Sunday, August 28, 2005

Mak kata abah pandai masak...Mase bujang-bujang abah pandai masak ape je jenis masakan..aku x nafikan sume tue sbb kalo gie pasar mmg nampak keterreran abah pilih ikan..Utk semalam..maybe abah nk tunjukkan balik aura kepandaian die memasak..abah suh aku masak nasi je..lauk2 sume die settle..aku pun dgn senang atie settlekan sume kerje yg aku kene buat utk semlm..aku balik rumah dgn harapan akan terus makan je..hahahhaha..skali bile aku balik..abah terus ckp..

"zura, abah tak reti bukak api dapur gas tue..bahan2 sume abah dh masuk dlm periuk..tinggai nk pasang api je.."

mase tue aku ghase mcm nk gelak..tp kesian pun ade..alahai abah, kalo mak tau nie..mesti mak bangga betapa mak mmg org pentin dalam rumah..tp xper..sekurang-kurangnye kerje aku cume memasang api, memasukkan ikan n tukang edit..ehehehehe..so..utk sayur..aku offerkan diri nak masak..walaupun masakan anakmu x sehebat mak..tp sedikit sebanyak aura mak tue dpt le sikit kat aku..wakakaka..(edisi riak siott)..

Betapa selame nie mak memanjakan abah sampai api dapur gas pun abah dh xleh bukak..pinggan sebiji pun abah x penah basuh..baju sehelai pun abah x penah cuci..baju dlm almari pun abah suh mak carikan..aku mmg salute dgn mak..mak kata..jgn anggap kerje2 utk keluarga satu beban..bile kite rase terbeban..kerje jd bertambah berat..atie sakit..rase mcm nk mengungkit..ape2 kerje..selagi itu tanggungjwb kite..buatlah dgn seikhlas hati..insyaAllah..selagi nawaitu x berubah..selagi itu kite bleh menjd tabah..abah plak walaupun nampak mcm gagah perkasa sbb x pernah buat kerje2 org pompuan tp abah buat kerje2 yg mak x buat..

Utk mak n abah..di situ aku nampak kekuatan kasih sayang..di mana ada abah..di situ ade mak..di mane ade mak..di situe ade abah..hidup saling lengkap-melengkapi..sayang saje tidak bermakna tanpa ade rase simpati..

p/s: aku x sabo nk cerite kat mak edisi bukak dapur gas..^_^

No comments: