Thursday, May 14, 2009

Hilang Ingatankah daku?

Apa itu perasaan,
Bila dapat kad kawen,
Tapi pengantinnya kita lupa wujudkah nama begini,
Atau nama panggilannya memang beza sangat dengan nama penuh.

Ada rasa bersalah,
Ada rasa keliru,
Ada rasa macam nak hentak-hentak kepala biar memori datang balik.

Untuk hilang rasa itu,
SMS pengirim ikut nombor yang ada dalam kad.
Tapi pengirim main teka-teka plak.
Tak puas hati,
Terus telepon pengirim,
Mungkin suara pengirim boleh dapatkan balik data yang hampir nak corrupt.

Pengirim cakap,
"Teruk ar ko ni zura, Ko cuba ingat dulu nanti-nanti aku bagitau"
Warrghh,
Rasa bersalah dah naik tebal.
Lupa kawankah diriku ini.
Kawan-kawan yang rajin menegur di YM pun dah taknak tegur.
Masa buat kita makin jauh ke kawan?

Untuk pengirim kad kawen,
Kalau-kalau membaca di sini,
Atau memang kenal diri ini dari sini,
Atau dari mana sahaja,
Ribuan beribu ampun dipohon,
Saya sekarang sudah peringkat macam nak tercabut otak dari kepala,
Terlalu banyak benda nak di ingat,
Banyak benda nak dibuat,
Buat saya jadi pelupa tahap cipan.

Tapi tarikh yang diberi memang saya tak dapat pergi,
Baik belah laki mahupun pompuan,
Sebab sepupu saya akan berkahwin pada masa itu.
Sila jangan kecil hati ye,
Nanti saya akan rasa lagi bersalah triple x.

Kawan apakah diriku ini?
Hermmm..

5 comments:

pauhputik said...

aik sampai cam2 plak x kenal member..... hahah klakar tol kak zura neh.... x kan kawan je kahwin, kak zura bila agi??? nanti ajak matju eh........

AlifKhamsa said...

die ni mmg canggini.. x penah nye nak ingat sesape.. manjang lupe.. lupe name mmbr, lupe muke mmbr.. sindrom ni mmg dh lame wujud sejak die tamat skola mnengah lg..

jd,org2 diluar sane yg knai dgn die ni,jgn la igt kat die.. klu igt gk, wat2 la lupe camne muke die.. huahuahuahahaha...

Kujie said...

macam mana nak kenal..nak ingat
dia dah ade 'bulan'

Mangkuk.com said...

jom kite kenal-kenal...dpt jd kawan... tmbh kawan..

zura lias said...

mat ju,
kak zura tunggu mat ju meminang kak zura..pe laie..bile nk pinang kak zura nie..hiks..

azree,
hihihiihh..nk wat camne..memory dh tinggal 25%..

kak jie,
huhuhhu..sbb skarang tgh bulan penuh kot..ehh..ye ke..ke dh lepas..jap nk check kalendar..hiks..

mangkuk,
okies.. :)