Tuesday, February 26, 2008

Adil

Sekarang perang poster.
Sana-sini ada bendera.
Saya suka semangat begini.
Tapi saya tidak suka semangat pilih kasih.

Parlimen sudah dibubar.
Kita sekarang tiada kerajaan.
Maka TV-TV, Radio-radio, suratkhabar,
Tidak perlulah takut jika dikata tiada promosi untuk kerajaan.
Sebab kita masih belum ada kerajaan.

Kalau mau promosi,
Silalah berlaku adil.
50% untuk parti sana.
50% untuk parti sini.

Negara kita negara demokrasi.

Kalaulah menang,
Tapi dengan cara yang adil.
Alangkah indahnya.

Kalaulah kalah,
Tapi ditindas,
Takpe, hidup macam roda.
Kadang-kadang di atas,
Kadang-kadang di bawah.
Cuma nak tunggu ke bawah tu perlukan masa.

Jangan menang sorak, tapi kg tergadai.
:D..

10 comments:

ak_0143 said...

malas bicara polituk... berat sangat isunya...
skrunk ni pown just tgk camtu2 je...
undi ni pown.. tatau balik ke tak... dah lah balik guna duit lagi.... cuti lak tkde... aish!

zura lias said...

kamal,
akak pun x seronok nak citer pasal politik sbb politik kt m'sia nie kotor..cuma x puas atie balik2 iklan biru-biru..dacing-dacing...yg mana negeri makmur..yg mane negeri tak...nape x tunjuk skali..negeri mana yg manyak mat2 rempit, bohsia..hehehhee....

Wiween @ Awin said...

ahaks.mari berpilihanraya walaupun ween masih tidak daftar.kekek syhhh...jgn bitau org okeh? :p

MZ said...

cik juera pipit dah leh mengundi ekk? dah daftar blom tu? :p

faisal said...

mmg geram sesangat bila fikir benda ni zura,huhu..tapi apalah rakyat biasa cam kit ayg takde jawatan pape nak mengubahnye,huhuhu

zura lias said...

wiween,
hehehe...okies..zura x bgtau org..hikss..

pokcik,
erk..sy lupe..sy baru 18 taun..xleh ngundi..hikss..tp leh ckp ape yg sy x puas atikan pokcik..hihihi...

faisal,
tu ar...sakit mata tgk tv..baca paper..zura bukan pro memane pun..tp kene adil le kan..ehhehe..*emosi*

Hajar said...

ha, betul tu.
promosi dan melobi tu nampak berat sebelah la skrg ni.
hmm..

zura lias said...

hajar,
tu ar..naik menyampah kalo dgr iklan kat hot fm, "negara kita sekarang semakin maju..bla..bla..bla..marilah mengundi untuk malaysia..mengundi TUT untuk Malaysia..."baru dgr sikit dh terus tukar channel...:D

aria ayumi said...

kak, nak tahu tak... masa parlimen bubar... diya dengan sengal nye tanya kwn diya..

"parlimen bubar tu ape?"

hahaha. serius diya baru tahu lepas membe diya bitau :p

zura lias said...

diya,
hahhaha...bahaya diya..nnti org kata x ikut perkembangan zaman..hikss..