Friday, March 02, 2007

Percaya

Terima Kasih, terima kasih.. pada yang masih mengingati hari kelahiran saya.
Saya bahagia.
Tanda diingati itu sangat bernilai untuk saya.
Saya simpan dilubuk hati untuk mereka-mereka yang mengingati.
Lubuk hati yang sangat istimewa.

Cuma SMS pagi tadi buat saya terkasima.
Susahkah saya mau mempercayai orang?
Saya percaya kami adalah kawan yang rapat.
Kawan yang rapat adalah kawan yang saling percaya.
Bila dikhianati terasa sakit sangat.

Dia tidak pernah khianat saya.
Saya pun tidak pernah khianat dia.
Kenapa dia bilang saya tidak pernah percaya dia.
Apa guna kawan kalau saya tidak pernah percaya.

Mungkin saya perlu lihat dari diri sendiri.
Saya kira saya ini orang yang mudah percaya orang.
Tapi kawan pandang saya ini sukar percaya orang.
Tidak hairan ada yang kata, saya ini misteri.
Yang misteri itu mungkin yang tidak kenal saya.
Kalau kenal bukan misteri lagi.

Tapi yang sakit, bila yang paling rapat adalah orang yang anggap saya tidak pernah percaya dia.
Berat tuduhan itu.
Ya, saya terasa.
Terasa jauh hati.
Walaupun hati saya masih di dalam anggota badan saya.

Saya perlu muhasabah diri.
Mungkin benar apa yang dicakap.
Saya tidak sedar kerana terlalu berhati-hati menjaga perasaan sendiri.
Takut hati sakit kerana percaya.

No comments: