Friday, March 30, 2007

Perasaan Ditinggalkan

Sekali lagi ditag. Topiknya, Perasaan Ditinggalkan.

Saya agak keliru sedikit dengan tag ini. Mau bercerita bagaimana perasaan ditinggalkan atau mengapa ditinggalkan.
Disebabkan selalunya saya lebih senang melanggar peraturan, jadi saya kaitkan ke dua-duanya.
Bolehkan diya?hiks..

Saya,
Lebih banyak ditinggalkan dari meninggalkan. (saya rasa)

Yang paling meremukkan hati, bila ditinggalkan sidia walaupun ditinggalkan kucing juga buat saya mengalir air mata.

Saya,
Mesra, Sekepala (mungkin), Perasaan senang bersama dengannya.
Tiada rasa curiga. (kalau ada pun saya buang jauh-jauh).
Dan seikhlasnya saya memang senang bersama dengannya walaupun kadang-kadang ribut melanda jugak.

Dan tidak ada lelaki sebelum ini yang buat saya selesa bersembang, bergelak dan bergurau kecuali dia. (Itu perasaan dahulu, semasa pertama kali berjumpa dia).

Ditinggalkan,
Mungkin selalunya lebih senang disebut tiada jodoh.
Itulah ketentuan dariNya.
Tapi sebabnya bermacam-macam.
Sebab untuk saya,
Ibunya lebih suka perhubungan dijarakkan.
Mungkin ibunya betul,
Percintaaan jarak jauh selalunya mengecewakan.
Ibunya mungkin tidak mahu ada yang terluka. (saya cuba mengambil sudut positif walaupun terlintas juga fikiran negatif)

Saya dan dia setuju.(walaupun sebenarnya saya tidak bersetuju)
*saya ada sifat suka menyembunyikan perasaan sendiri.*
Kerana fikiran saya, isteri di sisi suami.
Di mana suami berada, walau taknak, walau tak senang,
Saya wajib bersama si suami jika itu permintaannya kecuali pergi ke tempat yang di larang Tuhan.
Jadi, tiada masalah untuk percintaaan jarak jauh. (itu fikiran dahulu. sekarang, saya tidak percaya)

Masa berganti masa,
Selang 3 minggu ditinggalkan,
Dia sudah tiada.
Tiada selama-lamanya.
Ibunya memang betul.
Dia tidak mahu ada yang terluka.
Kerana anaknya cuma menunggu hari.
Yang tinggal cuma batu nisan.

Perasaan,
Mendengar permintaan ibunya,
Seperti batu dihempap ke kepala.
Sepanjang hari saya menangis dan menangis.
(Ya, saya tipu kawan-kawan bila saya bilang saya tidak menangis).
*Kan saya ni ada sifat suka menyembunyikan perasaan sendiri*
Selepas itu saya tidak menangis sepanjang hari,
tapi bertukar sebelum tidur di malam hari.

Ada masa berpikir,(bila fikiran negatif datang)
Mungkin saya tidak cukup baik untuk dia lalu alasan itu yang paling sesuai diguna.
Dan saya cuba untuk membenci dia.
Saya memang benci.
Benci kenapa saya masih teringat walaupun saya sudah membenci dia.

Dan selepas 3 minggu ditinggalkan,
Saya menjadi semakin benci kenapa saya tiada di sisi dia.
Saya marah pada diri sendiri kerana ada fikiran negatif.
Saya kutuk diri sendiri kerana menyembunyikan perasaan saya,yang saya tidak pernah setuju untuk berpisah.
Saya tidak mampu lagi menangis.
Air mata sudah buntu waktu mana harus mengalir.

Dan kerana itulah saya masih sendiri sekarang.
Kerana kesan ditinggalkan itu amat mendalam.
Saya masih bimbang, sekali lagi ditinggalkan.
Dan waktu itu, saya tidak dapat lagi menahan emosi saya.
(Alasan, sebenarnya xde orang nak..hikss..)


P/S: Saya tidaklah bermaksud untuk merayakan 1 April sebagai hari penipuan.
Tapi memandangkan semuanya kebetulan dan kebetulan juga hari sabtu dan ahad, blog tidak akan diupdate. (takde internet sebenarnye).
Maka secara kebetulanlah saya menipu sesiapa yang membaca entry ini bahawasanya cerita di atas hanya rekaan tuan blog. Tuan punya blog ada imaginasi yang terlalu tinggi maka bila ditag oleh diya, tuan blog memanipulasikan imaginasi hasil tontonan drama korea untuk diadaptasikan dalam entry Perasaan Ditinggalkan.

Mungkin perkataan menipu itu nampak jahat, jadi saya gunakan bahasa nakal,
"Maaf kerana mempermainkan sesiapa yang membaca".
Ye, saya sedang dilanda sindrom kerja berturu-turut, rehat. Kerja berturut-turut, rehat.

Nota:
Perasaan ditinggalkan memang sakit. Sakit sangat.
Tapi meninggalkan lebih kejam.

Antara ditinggal dan meninggal,
Ditinggal lebih sakit.

Tapi,
Lebih baik ditinggalkan dari meninggalkan,
Kerana,
Menyakitkan hati orang, sakitnya akan terasa di hati sendiri.
Mungkin bukan sekarang,
Mungkin bukan tahun depan,
Tapi suatu hari nanti nanti.

8 comments:

MZ said...

wah ... dia nya closer to power root tongkat ali aaaaa. *yang mula ngan 'tapi, ...' abis ngan ' .. suatu hari nanti nanti.' masih dara lagi ayat ni. tak pernag dengar.
tapi pesal lak nanti tu dua kalik ekk?

aria ayumi said...

erk.. kak.. cedey nye... means that, die btl2 dh xde ye... aduhai... peritnya rs... :( pape pun kak, life must goes on... maybe akak akan dpt yg lbh baik... :)

MZ said...

closer lak ... closure! *kusut betui*

zura lias said...

erk, tabikkk ar pokcik..mmg berkesan ek bile tukar size font..pokcik berjaya detect word yg direpeat..bagus ar pokcik..sengaje je wat camtue..nk tgk sape yg leh perasan..
*ayat cover*...:P..

zura lias said...

eh, tue citer tipu je..hasil dari imaginasi akak lepas tgk citer korea..tp ade le sikit-sikit yg betul..hikss..kene cari yg mane betulnye...:D..

aria ayumi said...

erk... ade yg tipu2 ek.. adehh mane yg btl nye kak... huhu diya ni punyala pecaya igt sume btl... :p

IndahSakura said...

di tinggalkan dan meninggalkan..
kedua-duanya mmg perit sekali...

salam kenal..

zura lias said...

diya,
ehehehe..kene cari yang mane betulnye, akakkan suke sembunyikan perasaan sendiri..hikss..mungkin yang betul, sakitnya, mungkin kaki, peha atau tangan..^_^..


indahsakura,
Tapi meninggalkan lebih beri kesan tambah-tambah kalau yang ditinggalkan merana sebabkan kita. Bukan manusia kalau kita boleh bergelak-gelak sedangkan orang yang kita tinggalkan hampir merana.
Mungkin bukan sekarang, mungkin nanti kita akan menyesal.

Salam Kenal.