Tuesday, June 20, 2006

Neutral

Semalam seperti buntu. Terase mau marah. Eh, sy tidak kene penyakit PMS tapi sepertinya sama sahaja. Untuk hilangkan rasa marah, sy cube membuat satu jenaka yang sebenarnye bukan jenaka. Akibatnya sy dimarah orang. Bila kene marah, sy tidak rase mau melawan balik. Tapi satu perasaan sedih. Perasaan tidak dapat makan aiskrim coklat kegeraman sy.Mintak ampun pd org yg memarah kerana sy seperti menyeret orang itu dlm amarah sy.Kehilangan emosi semalam buat sy tidak dapat tidur.

Hasil menonton dan membaca buku motivasi, sy kenal pasti perasaan ini dtg hasil dr kegatalan tgn sy menjenguk ID frenster seseorang yg sudah lama sy tidak jenguk. Otak berputar mengenal pasti dr mana rase marah ini kerana sy sudah lame menutup cerita. Salahkan boss sy kerana tidak mau memberi kerja lebih buat hingga sy tiada kerja lantas menyusuri profile my friends di frenster.hihihi..kesian boss, tak tau ape, tiba2 disalahkan.

Semalaman sy berpikir. Dunia ini bulat, bulat seperti roda. Ayat ini pernah sy buat di entry-mane-ntah-cari-senirik. Sy perlukan neutral. Bukan revisi membalas dendam. Erm, Neutral Zura..Neutral.

Tiada kebaikan, tiada kejahatan..melainkan neutral semata-mata.

No comments: