Wednesday, April 29, 2009

Artikel Yang Tidak Benar

LONDON - Wanita-wanita yang suka bercakap didapati meluangkan masa lebih daripada empat tahun sepanjang hidup mereka dengan berbual di telefon, lapor sebuah akhbar semalam.

Satu kajian oleh phonepiggybank.com membuktikan kebanyakan wanita secara purata menerima dan melakukan panggilan telefon sebanyak 288,000 kali iaitu 42,000 jam atau 4.75 tahun dalam seumur hidup berbanding lelaki.

Lelaki didapati membuat 277,000 panggilan sepanjang hidup mereka yang mengambil masa purata selama 28,500 jam atau 3.25 tahun.

Hampir 55 peratus dari panggilan yang dilakukan adalah membabitkan kerja manakala 45 peratus lagi untuk tujuan peribadi.

Namun begitu, tempoh satu panggilan peribadi adalah lebih lama sehingga mencecah selama 10 minit berbanding panggilan kerja yang dilakukan kurang dari lima minit.

Wanita di London dikesan menghabiskan masa selama 14 jam 16 minit seminggu bercakap melalui telefon diikuti dengan gadis Liverpool mencapai 13 jam 48 minit
seminggu manakala wanita di Birmingham bercakap selama 13 jam 27 minit.

"Mudah tersasar dari masa yang ditetapkan ketika bercakap melalui telefon. Wanita lebih cenderung bercakap berbanding lelaki," kata jurucakap phonepiggybank.com. - Agensi

_______________________________________________________

Tipu, tipu.
Bukan pompuan je bercakap lama kat tepon,
Laki jugak.

Contohnya,
Lelaki yang dipanggil Bulan.

Kalo pagi - 1 jam sepanjang perjalanan ke opis.

Pompuan : Awak boleh cakap ke ni?Takpe le kalo awak nak tido.
Bulan : Saya nak cakap tapi dah awak suh tido. Dah taknak cakap dengan saya lagi ke?
Dan seterusnya bla,bla,bla sampailah ke opis.

Kalo petang - 1 jam sepanjang perjalanan pulang.

Pompuan : Tensen kerja, Marah Pemandu lain.
Bulan : Politik, Isu semasa, Aktiviti hari ni, dan bla,bla,bla.

Kalo malam - 2 minit

Pompuan : Sayakan..bla,bla,bla cerita pasal diri sendiri dan masa depan dan terus pikir masa depan sampai besok paginya. zzz...
Bulan : Helo, helo..helo..bangun le awak. Kejap je dah terlelap.
Isk, nape tak angkat ni. Angkat le awak. Dah taknak cakap dengan saya ke?

Contoh-contoh lelaki lagi banyak bercakap dari pompuan.
Sape penulis artikel ni kena bebetul cari fakta ni.
Ahakz..

P/S :
Kepada pihak berkenaan,
Sila ampunkan saya kerana membuat pendedahan di sini.
Ini adalah untuk membuktikan lelaki lagi banyak bercakap di telepon dari pompuan.
Hahaha..

*biase ar, cik pompuan mesti nak backing cik pompuan gak..hiks..

8 comments:

meen said...

betul betul betuuuulll.setuju dgn pendedahan zura.Hahah gimme 5!!

Luffy said...

Penipuan terbesar.....tapi takper....esok azam baru....muhahahahha!!!

shu said...

setuju!

kaklong said...

perempuan ckp telepon sbb amik berat n nk tahu perkembangan n lain2, tp lelaki hanya bergayut bila die nk ngorat je. bila dh dpt, nk msj pun susah.

ops, ayg seperti membacking fakta itu. hehehe

pauhputik said...

x tahu nak kata artikel tu betul ke x..... matju nie pembangkang kak zura.... :p

yOnnA said...

hahaha comel gile la akak.
tu la akak asyik tido je time bulan fone akak :p
ngeee
sebab dah ckp 2 jam belah siang hari hehe

AiRynnz said...

salam zura...

gambo ryn dah upload dlm blog...sory lambat hihihihi

Shaira said...

Rasanya adil kot kalau laki + pempuan suka bergaut, hehe.

How are you kak? Apa citer?

Shai mcm ni je la, skang tgh final exam, hehe.