Thursday, August 14, 2008

Sakit Jiwa = Jammed ?

Bila jammed, saya jadi sakit hati.
Bila sakit hati, saya jadi cepat marah.
Bila cepat marah, sila jangan provok saya.
Bila anda memprovok, akan timbul perkataan yang nadanya agak tinggi di situ.
Anda kecil hati.
Saya juga.
Kerana menahan sebal di hati.

Aduh, saya terkena penyakit jiwa.
Dari artikel yang saya baca.
Rata-rata rakyat Malaysia dikesan mempunyai masalah sakit jiwa.
Salah satu punca besar, adalah kerana jammed di jalan raya.
Saya harus cari jalannya.
Dengan menelefon orang yang sudi bercakap dengan saya.
Tanpa provokasi.
Cuma hiburan semata-mata.

Dengan ada gelak tawa.
Pasti sakit jiwa hilang.
Walaupun di lautan kereta. :D
Oh, saya memang suka gelak.
Dan juga senyum.

Senyum atau sengeh?
Ah, dedua pun boleh.
Saya yakin dua perkara ini.
Kerana baru masuk kerja sudah ada yang menegur perilaku saya.
Malu i taww...hikss..
Dan satu lagi.

Lagi besar sistem perlu dikendali.
Lagi ramai orang yang kita akan kenali.
Lagi banyak kesabaran yang kita perlu hadapi.
Yang penting perlu jati diri.
Dan keimanan hakiki.
Susahnya menjadi perempuan sejati.
*tolong jangan muntah darah bila dengar "word" sejati* (Amaran Keras)

9 comments:

Milo said...

siler lah tepon syayer....asik tepon bulan jer...syayer pun bleh buat lawak gak untuk cik kriesz tenyum...

meen said...

betul tu zura..k meen tiap kali balik KL sgt tensi bila sangkut jammed..sebab tu suka sgt dok kat kampung ni...jammed ngan lembu2 dan ayam2 sajaa hehe

ak_0143 said...

haaa... fon la beta...
mana tau beta free n tak busy ke...
leh la gak pipi kak zura gerak2 eksesais sebab ketawa!
huhu

yang amaran akhir tuh tak cukup keras la...

kan kak dah membayangkan yang akak ni gadis melayu terakhir...
beta asik bayangkan yang bebaik je...

*tipu ni*

haha

myfisol said...

Eh!..jgn jammed jugak, biar jalan je yang jammed..org x boleh jammed..makan roti ngan jem okay..

diya said...

huhu. pegi penang baru ni. agak tensen bila masuk part jammed [walaupun bukan diya yg drive]. jammed takpe lg. perangai sstgh pemandu cina/india. adoii yaiii. kekdg diorg buat mcm jalan2 tu bapak diorg yg punya [maklumlah penang tu diorg yg konker, sabar jelah].

Hajar said...

alahai. nama lagi dok bandar besar. hehe. xpe, yg penting tgh2 sakit jiwa tuh ada je yang nak tlg hiburkan. kurang sikit tekanan kan? :)

:: Wiween laoshi :: said...

egegegge sakit jiwa yek.;P

chot said...

aku rasa ko sorang je rasa mcm sakit jiwa..kitaorg ok je...huhu..

yOnnA said...

err..
perempuan sejati?
*mulut ternganga kejap*

haha!
tapi kan..
kalo tgh tensen ke ape,
ckp je ngan org yang leh bagi kite gelak guling2..
jem 4 jam pun xpe asal ade org teman :p
ngee~