Thursday, March 27, 2008

KFC, Wangsa Maju

Semalam pergi meraikan ulang tahun kelahiran umie.
Ingatkan sampai paling lambat.
Rupanya antara yang terawal. *wink..wink*

Sebelum pergi KFC wangsa maju,
Singgah dulu rumah member aka penunjuk jalan.
Saya dah duduk Selangor dari tahun 2001,
Tapi sungguh, jalan di KL saya tak pernah hafal.
Yang saya tau,
Main belasah.
Sebab sesat-sesat pun, dalam Malaysia jugak.
Hikss...

Dari ofis, saya bergerak ke Keramat.
Saya buntu, macam mana mahu pergi ke Keramat dari Cheras-Kajang.
Saya terus dan terus sehingga berjumpa Dataran Merdeka.
Sudahnya saya hampir bertemu Puduraya tapi sempat ambik selekoh kiri.
Balik kembali ke jalan Masjid Jamek.
Berpusing lalu Dataran kembali.
Akhirnya lalu di depan DBKL.

Bila memandu,
Dalam keadaan yang sesat.
Bergantung pada orang.
Dan haluan masih tidak tentu hala.
Saya cepat jadi panas.
Sebab itu saya lebih suka ikut kata hati.
Kalau sesat, saya yang salah.
Kalau betul, saya terrer. Hehehe..
Tapi selalunya betul kalau ikut kata hati.
Tak caya cuba tanya member-member yang pernah naik kereta dengan saya.
Kerana jalan pun main bantai, jadi bila pergi dapat jumpa.
Balik memang confirm sesat.
Bak kata kawan yang dah biasa,
"Aku dah biasa kalau naik kereta dengan ko, balik mesti sesat".
Hikss..

Akhirnya dapat jugak jumpa Keramat.
Keramat satu hal.
Lepas ni Carefour Wangsa Maju pulak.
Bukan tak pernah pergi.
Masalahnya memori cepat corrupt.

Ajak kawan yang duduk Keramat aka penunjuk jalan.
Rupanya dia pun buntu jugak bagaimana mau pergi ke Wangsa Maju.
Akhirnya bergantung pada map.
Ehehe..
Terima Kasih pada cik Yatt yang menyediakan peta.

Sampai di KFC,
Hanya ada Umie dan Shai.
Saya antara yang terawal.
Kepada mereka-mereka yang selalu cakap, lambat dan saya adalah sinonim.
Saya awal sampai semalam tau.
*Bangga*.

Selepas itu baru semua yang hadir tiba.
Semuanya adalah muka-muka yang sama.
Jun n wife, Shai, Kak ret, Kak Sheda dan Kiki.
Hanya saya sahaja muka yang tak pernah muncul tiba-tiba muncul.
Maka jadilah saya gadis sopan,pendiam dan pemalu.
Hihihi..

Terima Kasih Umie jadi penaja.
Terima Kasih Shai penaja kek.
Semuanya ramah-tamah.
Walaupun mulut saya banyak terbukak untuk makan ayam dan kek.
Tapi bukan untuk cakap.
Tapi telinga saya terpasang untuk dengar apa yang diborakkan.
Moga jumpa lagi...

Happy Belated Birthday Umie..
24 bukan tua.
24 permulaan nak berpikir cara dewasa.
:D..

18 comments:

myfisol said...

happy b'day buat umie..sib baik sesat, kalau tak mesti sampai lebih awal dri b'day girl.....pasang je GPS kat keta tu..

Hajar said...

wah, b'day umie ke? happy belated b'day umie...
xpe, sesat pun. At least sampai juga kan ke destinasinya? ;)

meen said...

salam zura
ooooo bday sikecik tu yaaa? apa khabar dak umie tu eyh? lama betul tak borak2 ngan dia. Umie..happy bday dr k.meen..hihi

anyway..k.meen macam zura gak la, memori cepat corrupt hehe. Tapi kalau kita ada keyakinan tu, tempat yg taktau pegi pun, kita redah..sampai je, kan?

noushy syah said...

Hehehehe...2001-2008: 7 years - long enough to produce at least 3 babies by duration of 2 years each...:)

Mesti banyak makan semut itam nih....lolz!

Happy belated birthday to Umie.

Wiween @ Awin said...

eh besday umie kwn zura ek? hepi besday! ;) kite dulu ske gi carefour wangsa maju tu.;)

ak_0143 said...

dapat lihat hidong kembangnya sampai ke sini sbb kononnya dtg awal! eheh!

owg kata malu bertanya sesat jalan...

pemalukah cik zura ini?
atau sombong?
ngeh3!

erk lapor kfc la plak... blnja???

MZ said...

tader worang ajak pak cik pun :( ...
*sedeynyer*

chot said...

nak merasa naik kereta dgn ko la..hehe

zura lias said...

myfisol,
kalo sampai lagi awal dari besday gurl..terpakse le sy celebrate besday sendiri..hahahhaa

hajar,
yup..asalkan sampai...hikss..

kak meen,
haah,besday die..tu ar..slalu konpiden je kalo xtau pun..tp arie tu ikut guide org..mmg x tentu hala..hahhaa..org bg guide betul..tp zura dh rase tensen sgt..hahahaa

ween,
hehee..die ade blog gak..dulu ade gak pegi carefour nie..tp slalu lupe jalan masuk..dulu,kalo pegi x sesat..balik sesat sampai mana ntah...pastu kene patah balik..:D

kamal,
erk..idung akak x kombang lg..maintain tau..hahaha..

rasenye sumbunk kott..hahahha..statement berani mati..

pokcik,
sbb pokcik senyapkan diri..:D

chot,
meh ar..kalo ko nak rase tetibe nk pegang pemegang kete tu ke..xpun kaki rase nk tekan brek ke..hhahaa

meen said...

zura..kalo k.meen nak tersesat tu, suka berenti tanya org kat tepi2 jalan tu..hihi kalau tak lama2 tension buat sakit kepala je

barb michelen said...

Hello I just entered before I have to leave to the airport, it's been very nice to meet you, if you want here is the site I told you about where I type some stuff and make good money (I work from home): here it is

Noushy Syah said...

Aipp..makan KFC lagi ke tuh?:p

faisal said...

slm zura, waaa, celebrate umie punye besday ek..makin comella si umiee tu,hehehe..:P nape umie skrang byk menyepi je, bizi sgt eh keje dia zura?hehe

zura lias said...

kak meen,
hehehe...kak meen ikut peribahasa, malu bertanye sesat jalan..hikss..

noush,
tak..mkn mcd plak..hahahaha..

faisal,
hehehe..tu ar..terjejas kecomelan zura..hakhakhak..haah, die sibuk bertanding nak jd YB..taktau le kawasan mane die nk bertanding..hikss...

MZ said...

alasan je .. :p

arsaili said...

sesat barat ek

Noushy Syah said...

hoho no wonder tak update, coz now mkn McD yea!

Have a gr8 weekend my dear.
Big hugs*

zura lias said...

pokcik,
betul arr..hiksss...

arsaili,
sesat timur nnti2 plak..hikss..

noush,
hahaha...bz yg menensenkan noush..tgk blog pun nyampah..hiksss..thanx..u too...
*big hugs*..