Tuesday, March 25, 2008

Kehilangan Dan Birthday Ayang

Minggu lepas minggu kejutan.
Ingat AF je ke boleh buat kejutan.
Anti AF pun boleh buat kejutan.

Saya kehilangan jam tahun lepas.
Hadiah dari Suen sempena ulang tahun kelahiran pada tahun lepas.
Sedih.
Sangat cuai.

Tahun ni dapat hadiah jam lagi.
Hadiah dari bulan.
Saya akan cuba mengurang atau mengsifarkan tahap kecuaian saya.
InsyaAllah.

Saya ada rekod kehilangan yang tidak boleh dibanggakan.

Nenek atau opah pernah beri saya sepasang subang. (Saya lupa sape yang bagi sebenarnya)
Subang berbentuk bintang.
Subang antik yang perlu diketatkan skru jika mahu di pakai.
Saya jatuhkan subang sebelah kanan ke dalam lubang jamban hostel.
Mungkin skrunya dipasang longgar.

Balik bercuti,
Saya simpan perkara itu.
Tahun demi tahun.
Mak dapat mengesan kesalahan saya.
Setelah terjumpa subang sebelah kiri sahaja.
Terpaksa mengaku, subang sudah hanyut dalam lubang.
Moralnya, jangan langgar peraturan sekolah.
*Sekolah saya tidak membenarkan pelajar memakai barangan emas semasa di sekolah*

Ada lagi barang lain yang hilang.
Cincin.
Mak beri saya cincin.
Saya kurang gemar memakai cincin.
Suka letak cincin merata-rata.
Dan tempat yang paling akhir saya letak,
Di atas katil.
Selepas itu cincin sudah hilang.
Mungkin merajuk,membawa diri.
Mak tanya,mana cincin.
Saya cuba menyaiko mak.
Saya cakap mak yang simpan.
Mak musykil di mana mak simpan.
Tahun demi tahun.
Kesalahan dapat dikesan.
Mak tahu jugak,anaknya ini yang letak cincin bukan tempat yang sepatutnya.

Jadi,
Bila mak tahu si Bulan beri saya jam.
Mak bagi satu pesanan.
Jangan nanti jam pulak hilang.

Oh ye,
Saya ada rekod hilang jam jugak.
Jam yang saya beli sendiri.
Bersama dengan saya sudah 4 tahun.
Hilang yang saya syak dibawak lari oleh kucing saya.
Tapi kucing saya pun dah takda dalam dunia.
Jadi,jam hilang tanpa jejak.

Semoga jam yang ini tidak hilang.
Biar letak sentiasa di tangan.
Harap-harapnya.

P/S: terima kasih.

Untuk Ayang,
Happy Belated Birthday.
Maaf,angah lambat wish.
Angah sudah tersilap hitung hari.
Semoga apa-apa yang ayang impikan tercapai.
Semoga betting kita,angah yang menang.
Hahahaha..

14 comments:

myfisol said...

huh..arigooo..nasib baik barang2 yang hilang tu semuanya boleh diganti...

zura lias said...

myfisol,
cop..bukan arigoo...aigooo..hahahhaa...

meen said...

zura..zura..jgn hilangkan bulan sudah la ya * winks*

zura macam kakak k.meen, selalu hilangkan barang..k.meen plak tukang jumpa barang2 dia yg hilang tu..hihi

MZ said...

jgn sampai pak cik jalan2 kat jusco tetiba ada lak pengumuman "barang sesiapa ada kehilangan sang bulan nya, berbaju ijau berseluar jeans biru rambut kontot kerkumis secubit, sila datang ke kaunter pertanyaan segera!" :D tsk tsk tsk
*ilang jam leh d beli lain, ilang bulan di celah awan mana nak di petik?" :D

Hajar said...

heheh.
betul2.
saya sokong apa yg mereka dh taip tuh.
hilang barang boleh diganti, kalau hilang 'org kesayangan' tuh ntah bape lame baru leh ganti :D

Noushy Syah said...

Zura...
hehhee..sentiasa ditangan mesti tak hilang punya, dijamin 100%!!

psst psst...mesti bet siapa kawen dulu tuh..lolz!

aria ayumi said...

kak... jam diya pun ilang gak... die bagik... huhu. klw jam murah2, takpe ah jugak... sampai skang still rasa bersalah... :( skang, diya pakai jam sploh ringgit je kak... :p *punyalah kedekut ini org,hihi*

"sishoney" said...

uhuks!!!!
mst sedih kalo kehilangan barang yg paling kita syg kan...sis penah hilang t-shirt levis (couple t masa valentine) sampai skang masih frust...even hilang si pemakai yg lagi satu pon xfrust macam hilang tshirt tue...sbb tshirt tue cute la

Anonymous said...

Alo makcik....tumpang tanya yer makcik......kalo asik careless camtu...err....makan tanakan le...bleh baik rasanya....tak nak try ke?? Bakal nenek saya pun makan ubat tu.....


-Sanji-

AiRynnz said...

lorrr, awat la byk ngat yg ilang ni zura....iks2

hati2 lain kali ya zura

meen said...

hehe..singgah lagi nak menyampuk apa noushy cakap tu..haaa kan? bet sapa kawin dulu kan? kan? kan? hihi

noushy syah said...

hahahha Kak Meen, kan kan kan!!!

zura lias said...

kak meen,
ilangkan bulan?insyaAllah tak..len kalo bulan yg hilangkan zura..hikss...
erkk..tu ar..cuai sungguh zura nie..:D

pokcik,
erkk..nape ciri2 org ilang tu mcm ciri2 pokcik je..ye..x salah lg..hikss..

erk..hilang bulan?payah nk jwb tu..hikss..

hajar,
ehhee...doa dijauhkan..susah tu kalo org kesayangan yg hilang..hikss..

noush,
ehhee...takut terlucut dr tgn je le...hikss..
hehehe...haah..bet sape kawen dulu..die kene belanje..menyusahkan org nk mendirikan masjid..hahhahaa

diya,
haa..tu ar..riso gak jam nie ilang..nnti die xmo bg dah barang mahal2..buang karan bg kalo ilang..hikss...xpe diya..sepuluh hinggit pun..jam gak..asal leh tgk masa..:D

sis,
yup...betul..betul..ilang barang mmg sedey..zura penah ilang novel kesayangan..so..sume novel2 dh x bg org len pinjam..giler kedekut..hahahaha...

sanji,
hehhe..bakal nenek ye..bakal nenek awk..tp nenek sy..:P

rynnz,
yeah..tgh try nie..tu pasal kalo nk gie memane..kene round 1 bilik dulu..nk make sure xde yg tertinggal...tercicir ke..nnti claim brg hilang..hahaha

kak meen,
hihihi..haah..tp sape kawen dulu yg kene blanje..hahahhaa...

noush,
yeahh...10 point utk noush..pandai ek..hikss..

ak_0143 said...

selamat laa hidung tuh tak leh tanggal.. kalo tak sure hilang gak! huhuhu

bf tuh tak hilang lak...
oo terilang ingatan pasal bday dia lak...
ish2...

budak 18 taun la katakan.!