Monday, January 14, 2008

CD Korea lagi..

Menonton Cd Korea lagi dihujung minggu.
Harus jika siapa-siapa mau memperisterikan saya,
Sila jangan benarkan saya melihat cd korea.
Saya boleh habiskan masa menonton dari pagi hingga ke pagi kembali.
Tanpa berganjak dari kerusi yang hanya muat untuk orang berbadan kecik.
Duduk mengadap komputer.
Merenung dan merenung.
Perkara sebegini boleh terjadi jika saya dibenarkan ber"cuti" dari perkara ibadat wajib.
*sengeh*

Saya tidak mau konsentrasi terganggu.
Habis semua anak saudara saya kerahkan keluar dari bilik.
Kunci pintu.
Dan menikmati drama korea dengan rasa nyaman.
Boleh rasa nyaman jika cerita itu tidak menekan jiwa.
Saya tidak gemarkan cerita berbentuk seperti:,

1) Perempuan selaku watak utama terhegeh-hegeh mengejar lelaki yang tidak pernah sukakannya.
-Saya akan lajukan cerita itu sehingga saya puas hati tiada lagi adegan sebegitu.
-Jika sampai cd yang terakhir, perempuan masih mengejar, maka cd yang terakhirlah baru saya tengok dengan betul-betul tengok.

2)Watak utama terlalu kasihan. Dibakar tangan oleh orang jahat masih mau membela orang jahat.
-Saya boleh katakan watak utama ini bodoh dan pengarah membodohkan penonton.
-Terus tutup tv. Tidak akan menonton.
*kerana itu saya tidak pernah menonton bawang putih bawang merah versi Indonesia. Baru tengok sedikit semasa cuti sakit, saya terus menukar channel. Mencikk..

3)Cerita orang-orang kaya. Semua watak adalah orang kaya.
-Saya orang biasa-biasa. Tidak berminat menonton gelagat orang kaya. Titik.

4)Cerita terlampau sedih.
-Asal bercakap menangis. Asal cakap menangis. Saya terus jadi tak sedih. Rasa nak sekeh pelakon, kenapa asik menangeh. Hahaha..

Sekarang masih ada 4 episode yang belum ditonton.
Jadi kepada yang ber"SMS" atau menelepon saya.
Lihat seperti saya agak kurang mau melayan.
Maaf dipohon.
Selepas habis, baru saya kembali normal.
:D

17 comments:

Cik Renek said...

Erk......no komen jer bleh tak??? Rasa macam komen hanya sesuai utk orang yg nak memperisterikan saudari...

zura lias said...

cik renek,
oh, ye ke..xpe, komen paper pun diterime..:P

arsaili said...

ada tendency jadi obess nih..duduk terlalu lama...tiada active langsung..ekekeke

zura lias said...

arsaili,
haa..yg nie komen menggerunkan..okies,kene cover balik hibernasi semlm..:D..

Noushy Syah said...

Gulpppp...bole dari pagi sampai ptg kalau yang minat? Aiyoooo...matilah siBulan nanti kena suruh keluar bilik!! Muahhaahha....

Selengetol said...

pelakon lelaki tu ke perempuan yg kuat menangis tu? hehe

aria ayumi said...

ahaks. minat tol ngan cite korea akk :D

mama ranggie said...

mama x de masa dah tgk tv la ni...

kesian kan?

zura lias said...

noush,
ade besar kemungkinan gak tu..hahahhaha...bulan kene pandai bwk diri kalo zura dh start tgk..*Peace to en bulan*..:D

selengetol,
erk..tiba-tiba jadi mcm x paham ayat nie,"pelakon lelaki tu ke perempuan yg kuat menangis tu? hehe"..sy lampi..:D

diya,
hahaha..maybe tarikan kuat pada hero-hero die kot..tp akak xleh beli cd..kalo tak,dh abih tgk pun asik mengulang tgk je..*mau ade yg muntah darah kang*..ahhaa

mama ranggie,
erk..jadi mama-mama mmg camtue ek...mak sy pun sekali sekala je dpt tgk tv..tu pun duduk dlm 5 minit je..dari muda sampai le tua..kalo lebey 10 minit, dia dh lelap dpn tv..iskk..kene tgk citer korea puas2 b4 jd mama..hahahah..

chot said...

baru plan nak buat bini...pasal korea punya fan xjadi la..sebab aku minat hindustan...hahaha

zura lias said...

chot,
ehh..boleh lg..ade peluang lagi..citer korea dgn citer hindustan tak jauh beza..jalan cerita pun boleh agak..cuma citer industan ade pelakon miming lagu..korea, pelakon ala-ala wat video klip sambil lagu kedengaran..*wink..wink*

nAt said...

zura.. pi lah cari cerita jepun plak.. tajuk WITH LOVE..
tara nangis2... brutal selalu..

zura lias said...

kak nat,
with luv?dh ade kt tv kan taun 2000 ke 2001..kalo x slh ar..citer jepun sy xleh layan sgt le kak nat,sbb slow-melow..hikss..kalo ade takuya je sy leh tgk...baru ade semangat nk tgk..hahahaha...

ak_0143 said...

dulu minat cite korea... masa tu zaman2 citer tu kat tv la... tak sanggup tunggu sambungan tiap minggu!

tapi bila zaman kita boleh dpt byk citer korea dalam bentuk season2 dr activity mencopy,, rasa best dah tkde... tak minat dah...

penah try balik, tgk separuh je...

cliche... pompuan minat laki, wat2 sedeh nakkan perhatian... pastu lagu2 yang membuai... cmtu lah lebeh kurang...

need something dffrnt...

but, yangtgk smapi abis... bukan korea kowt, jepun tak salah... One Litre of Tears... tragik gila... episod pertama pon dah sedeh gila... tak sabar nak tau apa jadi kat watak utama... tapi citer tu bagi smngt la... kalo tak tgk lagi saya suggestkan tgk, smbil 4 kotak tisu kat sbelah k!

huhuhu

p/s - hantaran kak zura, jagn ltk cd korea... hahaha

Rina said...

salam..

hehe.. bestny dpt tgk camtu, tanpa gangguan.. hehe.. pape pun, bg sy, sumer cite pun sy tgk. hindustan ke, korea ke, cina ke, jepang ke, arab ke, indonesia ke, afrika ke, eeehh, afrika xpenah.. hehe..

stju ng kamal, one litre of tears tu mmg besh. hee.. =)

myfisol said...

elok ditranslatekan entry ini ke bahasa korea..mungkin ada orang korea yang berminat memperisterikan zura..hehe..best tu..

zura lias said...

kamal,
ehehhee..akak x sukerk citer sedeyy..nnti akak tidor..hihihi...*nampak mcm watak yg kejamkan*..:D..

rina,
salam..dulu akak pun same, suke layan sume citer asal dpt tgk tv..sbb zmn skolah dulu jenjrg dpt tgk tv..
tp dh xde larangan tgk tv..dh muak lak..ahahhaa...

myfisol,
erkk..nk kene cari ni sape yg leh tolon translatekan..dpt le berlaki org korea..aahhahaa