Tuesday, December 05, 2006

Cinta

Saya menonton cinta.
Saya dapat rasa cinta itu mengalir dari mata turun ke hati.
Saya menangis bila hujan turun membasahi lakaran banglo cinta.
Saya sebak bila seorang anak tidak mahu ayahnya bersedih meratapi cinta yang pergi.
Saya sedih bila seorang atuk yg nyanyuk mahu dijaga dengan sabar oleh cucunya.

Air mata saya meleleh bila melihat kakak yang berkorban untuk adik.
Tidak termasuk air hingus sebab saya kesat cepat-cepat, apa-apa je air kat muka.

Cinta yang berkesan kepada saya;

Cinta untuk cucu kepada datuknya,
Cinta orang veteran,
Cinta untuk adik kepada kakaknya,
Cinta untuk suami kepada isteri yang khianat.
Cinta untuk anak pada papanya.

Menonton cinta juga memberi satu pelajaran pada saya. Saya yakin keputusan yang saya buat dalam kehidupan saya sama dengan mesej di dalam cinta;

"Love means letting go"

Saya biarkan dia pergi.

Kerana

"Satu hari dgn org yg kita sayang, walau bagaimana susah pun, adalah lebih baik dari seumur hidup yg senang dgn org yg kita tidak sayang"

dan "kadang-kadang, org yg paling kita sayang adalah org yg paling susah utk kita sayangi"

Cuma saya selalu berdoa, biarlah saya dapat bertemu dengan seseorang yang boleh menganggap saya

"Isteri bukan hak milik tapi suatu anugerah"

Walaupun saya tidak ada apa yang istimewa tapi saya ada tempat teristimewa di hatinya.

2 comments:

Unknown said...

aku belum tgk lagi..tersentuh plak cara ko mengulas tu..aku pasti tgk nanti..

Unknown said...

aku xberkesempatan tonton ini film lagi..