Tuesday, January 20, 2009

Yang terjadi, Sudah terjadi

Bila balik kampung,
Saya gemar menaiki keretapi.
Ini situasi untuk waktu sekarang.

Bila ditanya,
"Best naik keretapi?"
Saya akan promote semahu-mahunya.
Tapi ayat akan diakhiri dengan,
"Ini saya rasa, taktau le kalau orang lain rasa".

Tapi sungguh saya selesa.
Walaupun sebelah saya duduknya seorang adik hensem,
Yang tidur dengan penuh nikmat,
Sehingga keluar titisan air dari bibir mulut.

Tak sampai hati saya nak kejut.
Bukan sebab dia terlalu hensem.
Sebab saya rasa seperti mengganggu lena tidurnya.

Mungkin kerana kebagusan deria ke-6 saya. (Ayat bajet bagus)
Walaupun saya hanya baru menggerakkan tangan mahu membangunkan adik itu,
Dia sudah terjaga dengan pantas.
Bukan bangun dengan pantas.
Tangannya yang pantas mengesat air-air di hujung dagu.

Saya terus berlalu.
Sambil berfikir,
Saya pernah menjadi seperti adik hensem.
Cuma saya lebih ganas,
Siap terlanding.
Dan titisan itu dikhuatiri menyentuh bahu orang disebelah.

Herm,
Kita tidak boleh memutarkan masa,
Walau kita menangis tersedu-sedu.
Biarlah..
Yang terjadi sudah terjadi.

6 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

alamak...adik hensem kuar air liur basi yek zura. ahahahah lawak :p ades bila la mau jumpa zura lg haa?

kaklong khazis said...

angah..lama suda x borak2. web taayah dh ade ke? :)

diya said...

huhu. dah tido, memang tak ingat dunia dah. biar dok dalam gua sekalipun =p

owh. akak suka naik ketapi ye. diya penah naik skali je, terus mabuk =p

ak_0143 said...

hahaha
ingt lagi kisah tuh
makcik zura penah blog kan..
hahahah

uish! pompuan!
tgk laki hensem sket, smua benda leh dibuat...

AKO said...

zura,
lama x dgr citer... tgk tu mjsbox pun x hapdet dah ek :p

sihat ker??

zura lias said...

ween,
hahaha..tu le pasal..sib baik adik..kalo abang adik..hermm..hermm..tolong lapkan kot..hahahaha..*aksi gatal* tu ar..bile ar nk jumpe ween nie lg..

ayang,
hehehe..tu sbb angah tegur ayang kt ym..web taayah?dh lame dh ade..cikgu mail yg buat rasenye..

diya,
tu ar..nak-nak jenis mcm akak yg tido mati nie..hikss..
haah..akak suke..nak2 kalo naik time ptg2..rase mcm ade sesuatu di situ..hihihi..

kamal,
haah..akak pernah blogkan..tp tu kisah akak..nie kisah org len le plak..
biase le..yg cantik2..ade le link idea kt situ.. :P

kak ret,
bz le kak ret..tp xtau ape yg dibzkan..mmg nk hapdet mesejbox tu..tp terupdate-update..hihihih..

zura sehat je kak ret..makin "sehat"..hihihihi