Tuesday, April 25, 2006

Minggu ini minggu kesedihan. Minggu ini minggu kegeraman. Minggu ini minggu yang menyakitkan. Saya geram kerana saya tidak mampu membelai orang tersayang. Saya tidak mampu memujuk orang tersayang. Saya tidak mampu memeluk orang tersayang sebagaimana orang tersayang memeluk saya. Memeluk untuk memujuk hati saya supaya jangan bersedih lagi.Keras hatikah saya? Paling saya kesal, saya tidak mampu membela orang tersayang. Hatta sekurangnya satu sudu makian patut saya lepaskan pada orang yg menyakitkan hati orang tersayang saya. Saya cuma boleh membalas dengan perlian. Saya cuma mampu membuat jelingan. Saya tersepit antara kesian, simpati, geram, kasih sayang. Semua bercampur baur dalam satu rasa. Saya mampu tersenyum di depan orang tapi saya tidak mampu melepaskan amarah saya. Itu perkara yang paling menyakitkan. Saya benci dengan kelemahan saya.Kenapa saya tidak mampu berkasar?kenapa saya tidak mampu menaikkan suara?Kenapa saya masih berlembut sedangkan di depan mata saya orang tersayang saya diperlakukan dengan sewenang-wenangnya? Saya cuma boleh menanam tekad di dalam hati, saya akan balas setiap apa yang dibuat jika tidak dengan cara kasar, mungkin dengan cara halus. Berdendamkah saya?Memang saya berdendam!! Kesabaran saya semakin teruji bila saya tak nampak jalan penyelesaian.
Menyakitkan hati orang tersayang sama seperti membunuh jiwa saya.
Dunia ini bulat. Hidup seperti roda.

No comments: