Friday, April 28, 2006

Kawan

Semalam hati saya berdebar. Berdebar berjumpa dengan orang yang mengacau bilaukan perasaan saya. Berdebar, saya patut tampar atau cerca. Semalam jugak saya mendapat SMS. SMS khabar gembira.

Ude: " Adik beradikku, along dah habis. Sekarang along dah bergelar DR AQIDAH. "

Saya kirimkan ucapan tahniah utk along. Saya pasti jika saya sakit, along orang pertama dalam ingatan.:D..

SMS untuk pengirim berita gembira.

Saya: " Waah, meriahnya hidup. Kalau rumah angah ade rompakan, angah panggil UDE utk checkkan rumah angah..Kalau angah sakit, angah nak ALONG rawat angah..Kalau system angah rosak, angah perlukan ALANG untuk berikan nasihat..Kalau anak-anak angah perlu di ajar, angah panggil ATEH jd cikgu tuisyen..Kalau opis angah problem,angah panggil AYANG tolong solvekan problem opis angah..Kalau kucing angah sakit, dapatkan pandangan ACU..Kalau angah musykil ubat ape yang angah makan, angah akan rujuk pada KAKCIK.."

Ude: " Angah doakan rumah angah kene rompak ek..;)?

Saya: " Angah doakan rumah angah kene rompak oleh abang yang ensem tapi dia tak rompak semua barang dlm rumah, dia cuma rompak hati angah "

Ude: " Ude tak kisah abang ensem rompak rumah angah sebab ude dan ayang akan dalam rumah angah tue..kan..kan.."

Saya: " Angah tak kisah sebab ude n ayang dah ada "abang" memasing..jadi abang ensem tue angah yang punye,muahahahahha..."

Pointnye disini, saya hanya ingin katakan..bila kita berkawan, kita akan saling bergantung antara satu sama lain. Jika tidak, itu bukan kawan. Saya rindukan zaman persekolahan. Saya rindukan kawan-kawan saya. Saya ada 2 along, 2 ude, 2 acu, 2 kakcik,2 ayang, tam, cho, adik, andak, anje, ateh..Ramaikan adik-beradik saya?

Saya jugak rindukan tempat duduk saya di tepi tingkap,melihat pemandangan "permai" di sebelah sana. Lab dulu kelas ke dua, jadi saya perlu rindukan lab. Rindukan tempat duduk saya di Lab. Tempat duduk di makmal Fizik paling saya suka sebab saya sekali lagi dapat menikmati pemandangan "permai" di sebelah sana. Pemandangan yang buatkan cikgu Rohani teruja memanggil nama saya,

"Azura, apa awak lihat di tepi tingkap,jawab soalan saya.."

p/s: Jangan duduk di tepi tingkap jika kita pasti kita tak dapat mengawal mata..:D..

Di mana agaknya pemandangan "permai" sekarang?

No comments: