Monday, December 07, 2009

Natrah

Masa kecik saya penah tengok cerita Jasmin 1 dan Jasmin 2.
Seronok menonton walaupun bukanlah paham sangat motif filem tu.
Biasalah,
Budak-budak hingusan.

Bila saya mula membaca Dewan Masyarakat,
Saya suka isu tentang Natrah.
Tapi ada banyak persoalan yang tak terjawab.

Masuk zaman internet,
Saya start guna cik google mencari cerita Natrah pelbagai versi.
Ditambah pulak dengan dakwaan seorang rakan,
Dia adalah cucu saudara Natrah.

Bukanlah saya percaya sangat dia cucu saudara Natrah.
Cuma saya pikir dia memang ada darah penjajah,
Dengan rambut ikal keperang-perangan,
Mata coklat dan kulit tak serupa kulit asia.
Buat saya terkinja-kinja mencari siapakah Natrah.
Dan mencari kaitan antara cerita dia dan cerita Natrah.

Sekarang,
Erma Fatima buat teater cerita Natrah.
Lagilah hati saya meronta nak tengok.
Malangnya,
Takde plak kenkawan saya yang berminat nak tengok teater.

Saya cakap pada Bulan,
"Yang, saya rasa nak tengok Natrah le"

"Haah, ye le sangat. Telepon pun kene bar, ada hati nak tengok Natrah"

Huh,
Memang potong stim betul.

6 comments:

arsaili said...

salam..yea saya pun mengikuti cerita Natrah melalui Dewan Masyarakat masa kecik dulu

MZ said...

:)) muahahaha
mmg putun stim!
:)) muahahaha

jejakalkindi said...

cerita natrah memang penuh tragis...tp handphone kena bar lagi tragis..haha

Fid said...

Salam.

Huhuuu, alamak, malangnya saya terbaca post ni da lepas habis pementasan teater natrah. Kalo tak blh saya pos tiket Natrah. Er, saya ada buku biografi Natrah, nak pinjam? sila email address kt email saya : seatie_111@yahoo.com.

- SueN - MrS AzharI - MaMa AfnI - said...

ingatkan en.bulan nk blanjer tgk teater natrah td...hehehe...tp cam best la teater tu....

shu said...

aku suka tgk teater!!!

tapiiii.... baby aku sian plk kena tinggal.. :P