Saturday, October 29, 2005

Hari Raya Utk Seminggu

Member-member aku, orang-orang yg aku kenal majoriti dah balik kg. Aku je yg tercongok lagi kat sini. Dah le besok kene kerje. Tensen beb. Gaji baru dapat semalam. Kire shoppin pun last minute. Aku tau besok aku gie kerje mesti takde kerje tp sbb boss aku dh ckp dptkan experience kene keje overtime. Nie macam ade tanda-tanda lepas nie aku kene wat overtime lak nie. Sepatutnye aku xyah kerje. Second boss dgn baik hatinye ckp "u don't need to come for this saturday but we have makan-makan after opis hour."..sbbkan die ckp aku xyah kerje, aku malas ar nk gie makan-makan. Ape kes semata-mata nk gie mkn sampai gie sri hartamas. Aku pun dgn baik hatinya kelentong aku nk balik kg sabtu nie. So, kalo x keje aku nk terus balik kg. Tapi td boss call utk mengkompemkan aku kene dtg esok dgn bgtau berita tambahan makan-makan buat kat lake club. Waa..kalo kat lake club putrajaya dekat je tp xkan aku nk ckp x jd balik kg. Nampak sgt le aku kelentong. huhuhuh..moralnye jgn suke cari idea nk kelentong boss.
Shoppin utk hari sabtu pun cancel..huhuhu..Nasib baik le ade manusia baik hati nak temankan jugak aku shoppin hari ahad walaupun semua orang dah xde. Ini cerite sebelum raya. Cerita lepas raya lak, aku amik cuti sehari je. Aku start kerje balik 8/11/2005. Dah kat ipoh pun mak abah xde. Mak abah wat cuti-cuti Malaysia duk Sibu sampai sebulan. huhuhuh..time aku x kerje asyik cancel je nk gie s'wak. Time aku dah keje jd lak. waaa..konspirasi nie..ana,eli,along..jgn lupe plan kite nk gie cuti-cuti malaysia. Aku dah tak tahan nie adik-beradik aku pakat-pakat nk wat cuti-cuti malaysia gak. Tensen..tensen..
So, sesape yg wat open house..meh arr jemput aku..aku insyaAlllah leh datang. free gilekan xleh balik kg..huhuhuh..Utk lepas raya ni jugak aku harus wat satu aktiviti sihat.. baru lepas check blood pressure aku..huhuhu..sikit lagie nak masuk bhg darah rendah..102/86..degupan jantung 96..org tue siap kait-kaitkan aku x mkn sayur le..jd racun le ape le..risau gak dgr..patut arr aku dah 3 kali pengsan..ingtkan angin dalam badan..dlm hati bertekad nk makan sayur mcm popeye mkn bayam. Nie dalam hati je le..depan mate lom tentu lagie...ehehehee
Aku pun xtau ape yg aku merepek nie sbb aku tgh tensen kene keje sok..akhirnya..SELAMAT HARI RAYA..MAAF ZAHIR BATIN..RAYA XYAH LE DATANG RUMAH..xde org kat rumah..sekian, terima kasih.

No comments: