Wednesday, December 07, 2005

Hari Gembira..Nak Buh Lg entry...lalallalaa

Boleh tak nk buh entry lagie?muleh..muleh..dulik ape..nie blog aku..huhuhu..
Hari nie aku nak gantikan penggunaan aku kepada saya supaya nampak aku lebih bersopan. Menurut kata seorang teman, bila orang itu tidak mengenali saya..di pandangan matanya saya adalah seorang gadis yang sgt bersopan-santun..(sengih sampai telinge),sgt lembut bila berbicara(sengih lagie..),nampak pendiam dan pemalu..(adui..x larat nk sengih dah).

Bila saya dikenali secara mendalam, perangai diperhalusi secara terperinci..ternyata itu semua dusta..dusta..huhh..(jage ko,aku upah maya karin versi pontianak isap tengkuk ko).Kata teman saya ini, semakin lama die mengenali saya..segala yg positif menjadi negatif..sopan-santun itu tiada, yang ada cuma budi bicara itupun diselangi dengan gelak ketawa tumbuh tanduk 2 atas kepala. Lembut berbicara bila part ade mende nk mintak tolon je..pendiam dan pemalu??teman sy membuat reaksi yang tidak dapat ditunjukkan disini..tapi reaksinye sungguh mengjenkelkan hati saya lantas tertanye di dalam hati, "teruk sgt ke aku nie?"

Lantas saya terase ingin membuat perubahan diri, tidak kenal atau kenal..org itu hanya mengenali sy seorang yg bersopan-santun, lembut berbicara ditambah dgn pendiam juga pemalu. Perubahan itu saya ingin buat dalam tempoh sehari sahaja. Hari yang saya tetapkan utk membuat perubahan ialah pada hari Selasa..6/12/2005..Saya nekad dan nekad..Sesiapa yg ingin melihat perubahan saya sila jumpa saya pada hari dan tarikh yang di tetapkan..

Ohh..saya terlupa, hari ini adalah hari Rabu..7/12/2005..malangnya saya telah membuat nekad utk berubah hanya pada hari dan tarikh yang saya tetapkan..Jika ingin lihat perubahan itu, sila gunakan Mesin Masa Doraemon..sejenis(layak ke dipanggey sejenis..ampun cikgu nazri, lupe penggunaan tatabahasa)sejenis karekter komik yang amat saya gemari di zaman kanak-kanak. Jika ingin mengetahui dari awal cerita kenapa doraemon menjadi teman setia Nobita, silalah datang ke rumah saya di ipoh kerana koleksi doraemon ade saya simpan tidak dengan sebaik yang mungkin.(eh, kenape saya berbicara tentang doraemon, doraemon sudah tiada dalam kamus hidup saya..huhh)

Kerana perubahan saya itu adalah perubahan semalam, jadi utk hari ini saya boleh bandingkan bagaimana menjadi diri sendiri dan bagaimana menjadi seperti yang dikehendaki oleh org lain. Baru saya paham bagaimana susahnya mawi itu bila dirinya hendak dibentuk mengikut acuan orang. (eh..kenape masuk nama mawi plak kat sinie??).Ape-ape pun, menjadi diri sendiri itu lebih bermakna dan lebih bermakna lagi jika kita ade pembimbing bukan pemaksa.Ada penasihat bukan pengutuk.Ada teman bukan lawan.

Untuk hari ini, mungkin ada banyak lagie entry akan saya post hari ini. Tidak ada sesiapa yang larang, tidak ade sesiapa yang halang kerana ini adalah blog saya. Yang mungkin jd penghalang adalah boss saya jika die memberi kerja kepada saya hari nie.(fuhh..mintak2 boss x masuk hari nie). Halangan paling besar yang tak dapat saya halang datang dari Tuhan. Itu namanye ketentuan Tuhan.

No comments: